Кафедра філософії та гуманітарних наук

22 квітня (середа) о 14-30

(ауд. 210 головного корпусу ВНТУ)

проводить науково-практичний семінар

«Яка освіта робить успішним: hard skills, soft skills і виклики часу»

Метою семінару є осмислення ваги професійних і загально-інтелектуальних навичок у сучасній конкуренції на світовому та українському ринках праці.










Передбачається обговорення таких питань:

  • Динаміка ринків і зникнення професій: що таке «бути фахівцем» сьогодні?
  • Тренд зникнення рутинної праці в розвинених економіках: на що чекати Україні?
  • «Нелінійні» вимоги ринку: латеральне мислення, критичний підхід, комплексні завдання, здатність переналаштовуватися, робота в команді, «гнучкі навички».
  • Коли починати навчати креативності? Чи варто креативністю жертвувати?
  • Якісна освіта як неперервний і багатогранний процес: приреченість «вузькофаховості».
  • Як навчити дитину розуміти прочитане?
  • Як навчити студента мислити латерально: ментальний досвід розв’язання принципово різних проблем.
  • «Фахове»/«загальноосвітнє» - не те саме, що «корисне»/«зайве».
  • Робота з ціннісними системами і критичність мислення.
  • Читання, творчість, людський розвиток і розвиток фахівця: кому сьогодні потрібен «фізик без лірики»?
В роботі семінару, окрім викладачів технічних і гуманітарних дисциплін ВНТУ, візьмуть участь представники кафедри філософії ДонНУ, інших університетів Вінниці, а також відомий автор підручників з математики, логіки й розвивального читання для молодшої школи Марк Беденко.

Взяти участь в роботі семінару запрошуються всі охочі, передовсім студенти, магістранти й докторанти, а також ті, хто не хоче, щоб їхні діти (вже наявні чи майбутні) навчалися марно.


Для конструктивної роботи семінару організатори пропонують потенційним учасникам ознайомитися з текстами, що допоможуть краще визначити пріоритети обговорення.

Передовсім важливо ознайомитися з інформацією про запити сучасного ринку, наприклад тут:

http://www.vedomosti.ru/management/articles/2015/03/31/naviki-kotorie-pomogut-sdelat-kareru-v-hhi-veke

Цю інформацію доповнює матеріал про педагогічний аспект збалансованості між т зв. hard skills і soft skills майбутніх фахівців:

http://www.dw.de/soft-skills-мягкие-навыки-твердого-характера/a-4837922

Інформацію про наукові основи розвитку евристичних здібностей і латерального мислення можна знайти в популярних творах Едварда де Боно:

http://libgen.org/

Методичний аспект використання потенціалу гуманітарних предметів для розвитку критичного мислення вдало представлений у книзі французького філософа Оскара Бреніф’є, розробника популярних тренінгів, заснованих на принципові сократичного діалогу:

http://www.pratiques-philosophiques.fr/livres-gratuits/?lang=en

Роль читання в становленны людини, її особистості (включно із soft skills) досить добре ілюструє книга Шарля Данцінга "Навіщо читати", як і деякі інші тексти. подані в долучнику.

Нарешті, важливо ознайомитися з міркуваннями М. Беденко про практичні аспекти реалізації компетентнісного підходу в молодшій школі

http://mark-bedenko.livejournal.com/

й замислитися: чи не аналогічною є й мета школи вищої: давати не лише знання, але й розуміння цих знань, свободу оперування ними, навички пошуку нових знань і нових рішень, замість застарілих, тощо?

Увесь світ стоїть на порозі грандіозної реформи освіти, освіти будь-якої: і природничої, й інженерної, і гуманітарної. Понад те, в багатьох частинах цього світу, в тому числі й у нас, вже досягнуто істотних результатів. Проблема лише в тому, чи відгукнеться освітянський загал на ініціативи новаторів. Точніше – чи встигне він відгукнутися.